Modern and versatile fleet suitable for many kind of transports is the basis of our high quality service!
The fleet consists of about 15 EURO6-classified trucks and about
30 different kind of trailers. This broad selection combined with great trustworthy partner network is the key why we are able to execute all projects, whether it’s only single delivery or a large and complex set of cargo to be transported.
TOW TRUCKS
Modern EURO6-classified tow trucks with varied axle solutions to suit different kind of jobs:
8x4
6x4
6x2
In addition of safety and sustainability we also focus on the usability and comfort in our trucks, so that they are the best possible working environment for our skilled professionals.
Sustainability has always been very important factor for us and thus 100% of our truck fleet are EURO6 emission standard classified!
CRANE TRUCKS
5+5 -axle crane truck combination
100 tm PM crane with 8 hydraulic extensions and winch +
fly jib with 6 hydraulic extensions (see lifting chart)
Heavy duty crane with versatile lifting accessories. Lifts about 16 000 kg right next to the truck
Suitable for demanding lifting works in various uses, such as building sites
4+5 -axle crane truck combination
30.5 tm PM crane (see lifting chart)
For transports of building materials etc. that need to be loaded/unloaded with a crane
Also suitable for smaller installation lifting works as the crane is approved & inspected for such use
For both of our crane trucks we also have 5-axle trailers so that they are not only suitable for lifting works but also efficiently able to transport heavy goods!
SEMITRAILERS
Flatbed trailers
Lastaustilan pituus max. 35,8 m / kantavuus max. 66,0 tn
Lastaustilan pituus max. 29,4 m
Lastaustilan pituus max. 21,1 m
Lastaustilan pituus max. 21,2 m
Semi-lowloaders / lowloaders
Kokonaispituus max 37,2 m, alapedin lastauspituus max 33,5 m,
lastauskorkeus 1,05 m / kantavuus max 92 t
Kokonaispituus max 33,2 m, alapedin lastauspituus max 29,5 m,
lastauskorkeus 1,0 m / kantavuus max 86 t
Kokonaispituus max 27,0 m, alapedin lastauspituus 22,9 m, lastauskorkeus 0,95 m / kantavuus max 63 t
Kokonaispituus 13,4 - 19,4 m, alapedin lastauspituus max. 15,2 m, lastauskorkeus 0,9 m
Kokonaispituus max 18,5m, alapedin lastauspituus max 14,8m, lastauskorkeus 0,86 m.
Matalan lastaustilan pituus 7,5 -13 m / lastauskorkeus 0,4 m /
kantavuus max 48 tn
Inloader semitrailers for concrete element transports
Lastaustilan pituus 9,5 m ja korkeus 0,3 m / kantavuus max. 32,0 t
HCT (High Capacity Transport - in Finland/Sweden) & B-link -combinations
Lastaustilan pituus 13,6 m + 13,6 m
4-akselinen 3-jatkoinen tasapohja,
kaikki akselit pakko-ohjattavia
4-akselisia 2-jatkoisia tasapohjia,
kaikki akselit pakko-ohjattavia
4-akselinen 1-jatkoinen tasapohja
3-akselinen 1-jatkoinen tasapohja ja useita kiinteitä 3-4 -akselisia tasapohjia 13,6 - 16,6m pituisilla lavoilla, myös pressukapelleilla varustettuja.
7-akselinen 2-jatkoinen pokkakärry
hydraulijousituksella ja -kaulalla
6-akselinen 2-jatkoinen pokkakärry
hydraulijousituksella ja -kaulalla
4-akselisia 2-jatkoisia pokkakärryjä,
kaikki akselit pakko-ohjattuja,
alumiiniset irrotettavat ajosillat
4-akselinen jatkettava pokkakärry hydraulisilla ajorampeilla erilaisten koneiden kuljetuksiin
3-akselinen jatkettava pokkakärry hydraulisilla ajorampeilla erilaisten koneiden kuljetuksiin
3-akselinen jatkettava kehtolavetti,
erittäin matala 40 cm lastauskorkeus kaikkein korkeimmille kuormille.
Katkeaa kaulasta, eli mahdollistaa monenlaisten koneiden lastauksen.
3-akselisia syvälastausperävaunuja/allasvaunuja seinäelementtikuljetuksiin 4 kpl, kaikki varustettu hydraulisilla puristimilla.
Altaan pohjia n. 20 kpl.
HCT-yhdistelmä, jossa 2 x 13,6 m lavatilat. Molemmat vaunut varustettu myös konttilukoilla.
Erilaisia B-linkkivaunuja ~7 m lavoilla
Usein meiltä kysyttyä
-
Puoliperävaunujen pituus vaihtelee eri maiden lainsäädännön ja käyttötarkoituksenkin mukaan. Yleisin puoliperävaunun pituus on 13,6 metriä, mutta erikoiskäyttöön tarkoitetut jatkettavat puoliperävaunut voivat olla useita kymmeniä metrejä pitkiä - esimerkiksi meillä on jopa yli 30 metrin pituuteen jatkuvia puoliperävaunuja.
Yleisessä tieliikennekäytössä sallitaan Suomessa max 23 metriä pitkät puoliperävaunuyhdistelmät, jotka mahdollistavat suuremman kuljetuskapasiteetin ja tehokkaamman logistiikan, mikä vähentää kuljetuskustannuksia ja ympäristökuormaa. Kalustoomme kuuluu useita pitkiä puoliperävaunuyhdistelmiä.
-
Puoliperävaunun kantavuus riippuu ensisijaisesti sen akselien määrästä. Tyypillinen Suomessa käytettävän puoliperävaunuyhdistelmän kantavuus on noin 32-36 tonnia, mutta jopa yli 40 tonnin kantavuuskin on mahdollinen - meiltä löytyy myös tällainen yhdistelmä.
Erikoispuoliperävaunujemme kantavuus taas on jopa yli 90 tonnia. Kantavuus on tärkeä tieto erityisesti raskaiden kuljetusten, kuten rakennusmateriaalien, koneiden tai puutavaran kuljetuksessa.
-
Pokkakärry on erikoistyyppinen puoliperävaunu, jossa on matalampi alapeti ja korkeampi yläpeti, joille molemmille voidaan lastata tavaraa. Sen ansiosta voidaan kuljettaa erityisen korkeita kuormia, kuten työkoneita, siltojen ja alikulkujen rajoitusten puitteissa. Pokkakärry on yleinen erikoiskuljetuksissa, joissa tarvitaan matalaa lastauskorkeutta.
-
B-linkki-yhdistelmä on pitkä kuljetusyhdistelmä, jossa kaksi puoliperävaunua liitetään yhteen erillisellä linkkivaunulla. Tällainen yhdistelmä voi olla jopa yli 30 metriä pitkä ja kuljettaa suuria tavaramääriä kerralla. B-linkki parantaa kuljetusten tehokkuutta ja vähentää päästöjä, koska yhdellä ajolla voidaan kuljettaa enemmän tavaraa.
-
-